חיי אדם חשובים מכל. אומרים לא למהירות של 132 קמ"ש!


העלאת מהירות הנסיעה בכביש 6 ל 132 קמ"ש תגדיל את מספר ההרוגים ואת מספר תאונות הדרכים.

חיי אדם חשובים מכל.

אל תתנו ידכם להעלאת מהירות הנסיעה!

מי מכם החושב שהצעת השר כץ היא הצעה סבירה שילך בבקשה לבדוק את עצמו בסימולטור

ויראה כמה 'תאונות' הוא עצמו מבצע במהירות של 132 קמ"ש.

רוב הנהגים אינם כשירים לנהיגה בטוחה במהירות זו.

להן חמר נוסף למחשבה:

# בכביש 6 מתרחשות כבר כעת מאות תאונות לשנה ומרביתן לפי נתוני 'דרך ארץ' בגלל מהירות מופרזת:

אובדן שליטה , אי שמירת מרחק , התנגשות ברכב שנתקע לצד הכביש ועוד.

#המהירות המותרת דה יורה בכביש 6 כיום היא 110 קמ"ש .

המהירות המותרת דה פקטו היא המהירות המירבית+10%. כלומר 121 קמ"ש.

זו מהירות גבוהה ודי לנו בכך.

#בדיקות בסימולטור מלמדות כי חלק ניכר מהנהגים כלל לא כשיר לנהוג גם במהירות של 121 קמ"ש.

בסימולטור מוכח כי נהגים רבים עושים תאונות רבות גם במהירות של 121 קמ"ש

ואינם יודעים לשמור מרחק לא כל שכן, להגיב במהירות על אירועי דרך לא צפויים.

#הצעת השר כץ פירושה היתר לנהיגה במהירות של 132 קמ"ש.

#בכביש 6 נוסעות משאיות ושילובן עם מכוניות שידהרו במהירות של 132 קמ"ש מבטיח

לא רק גידול בתאונות אלא גם יותר הרוגים ויותר פצועים קשה. מהירות גבוהה הורגת.

#מספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2013 גדל לעומת 2012.

( בניגוד לדברי שר התחבורה ערב הבחירות בעת שהכריז על תכניתו )

האם זו הדרך להיאבק בתאונות? להגדיל את המהירות ל 132 קמ"ש?

מה בדיוק זה יתרום ולמי?

#הכותרת היא "בשורה לנהגים". מהי בדיוק הבשורה? חסכון של דקות נסיעה ספורות?

זו איננה בשורה לאלה שייהרגו או ייפצעו ולמשפחותיהם.

#השר כץ טען כי העלאת המהירות הקודמת לא העלתה את מספר התאונות.

זו טענה ללא כל ביסוס אך גם אם הייתה נכונה

אין כל דמיון בין העלאת מהירות ל 110 (שהם בפועל 120) קמ"ש ל 120 (שהם בפועל 132 ) קמ"ש.

#כביש 6 רחוק מלהיות כביש מהיר ראוי לשמו:

תאורת לילה איננה בנמצא לכל אורך הכביש;

אין חסימת כניסה לבעלי חיים;

מספר מחלפים לא תוכננו כיאות ;

רוחב שוליים צר וחלקי ;

היעדר שלושה מסלולים לכל כיוון וכאמור,

משאיות ורכב איטי נוסעים גם במסלול ימין וגם במסלול שמאל כנהוג בישראל.

#העלאת המהירות תיצור הרגלים של נסיעה במהירות גבוהה.

רגל כבדה על הדוושה. זה יזלוג לכבישים אחרים.

תאונות נוספות בכבישים אחרים יתרחשו בגלל החלטה אומללה זו.

#מומחים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתנגדים להחלטה.

עמותת אור ירוק מתנגדת להחלטה.

מי הם אנשי הבטיחות בדרכים התומכים בהחלטת השר?

#לא השר לבטיחות בדרכים מעלה את המהירות המותרת ל 132 קמ"ש אלא שר "התחבורה".

זהו אכן צ'ופר לקבוצה גדולה של נהגים שרוצים לטוס בכבישים ולהרגיש את האנדרנלין בדם.

בשונה מרוכבי אופנועים שקוטלים את עצמם מדי שבוע בגלל נהיגה מהירה

הגורמת להתנגשות בעמוד או צניחה לתהום,

נהגי המכוניות שינהגו מהר מדי, יפגעו גם בנוסעים אחרים ברכבם שלהם ובמכוניות אחרות.

ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה ל 132 קמ"ש היא החלטה גרועה מאין כמוה.

חיי אדם חשובים מכל. אל תתנו ידכם להעלאת מהירות הנסיעה!